Mezi sociální sítě patří i Youtube.com. Tam si můžete založit vlastní účet, respektive vlastní kanál. Zde pak pomocí videí lze pěkně, názorně, vtipně a flexibilně ukázat jak vaše služby, tak i produkty.
Pod odkazem na svém účtu a kanálu Youtube.com můžete mít link na vaši webovou stránku. Ale to není ještě vše. Díky Youtube kanálu nemusíte jen nabízet produkty a služby, rovněž tvořit mini upoutávky na webináře a online školení.
Ještě sofistikovanější je, propojit to s vaší webovou stránkou, kde si můžete vytvořit tzv. členskou sekci, kam můžete z Youtube kanálu přidávat sví vzdělávací a školící videa – buď něco zdarma a zbytek placený, anebo úplně od počátku celou placené vzdělávání ve formě webinářů, kurzů a online školení.
Jak založit vlastní YouTube kanál
Není to vůbec složité, i když vás to nějakou hodinku práce stát bude. Začněte důkladnou a promyšlenou úvahou. Prvotní je určit si podnikatelský záměr. Jak?
Prostě si určete
- Proč si chcete Youtube účet a kanál založit
- Co bude cílem tohoto Youtube kanálu
- Na koho svůj Youtube kanál zacílíte
- Jaká videa (obsahově i formou) na něm chcete ukazovat
- Pomůže vám nějak tento zdroj v podnikání?
Proč si chcete kanál zařídit a co bude jeho cílem?
Je to podobné jako každá jiná sociální síť – Facebook, Instagram apt. Stejně tak i na YouTube byste si měli odpovědět, proč vlastně jako firma či živnostník chcete být na internetu vidět. Třeba propagace produktů nebo služeb, anebo vzdělávání určité skupiny osob, případně videa za zákulisí vaší firmy s vtipem a humorem.
Jaká videa budete ukazovat?
S tím, proč chcete být na Youtube vůbec vidět souvisí i druh a forma obsahu. Zdali to budou webináře s nějakým školícím obsahem, kurzy určitého druhu anebo rozhovory či dokumenty nebo třeba nějaké tutoriály (návody a manuály). Toto si zodpovědět a vědět je podstatné. A tím jedním určeným směrem by se veškerá snaha měla ubírat. A nezapomeňte, co jsme psali v minulém článku – důležitá je pravidelnost. Jen tak získáte rychle četnou a širokou členskou i fanouškovskou základnu.
Pomůže vám to nějak v podnikání?
To je základní kámen, na němž byste na Youtube měli stavět. Pokud vaše videa nebudou mít co říci, jsou nesmyslná. Vždy buďte originální, sví a nebojte se realizovat vlastní nápady, Pokud budete kopírovat konkurenci nemá to šťávu ani význam. Určete si tyto všechny unikátní proporce vašeho marketingového Youtube záměru. V angličtině se jim říká unique selling proposition zkráceně USP. Je to základ, od nějž se lze odpíchnout.
Na koho zacílíte?
Když si jasně definujete skupiny lidí, na něž cílíte bude pro vás jednodušší videa produkovat. Pokud vám je jasné, že na Youtube kanálu máte, co určité skupině nabídnout a tito lidé tam skutečně jsou a navštěvují Youtube jako sociální platformu, je to v pořádku. Ale kupříkladu na seniory se tam moc cílit nedá, protože ti nejsou na internetu a vůbec sociálních sítích tak zdatní a zvyklí fungovat. Pak by vám ani sebelepší videa nepomohla. Proto vybírejte cílovou skupinu s velkým rozmyslem.
Nevíte jak na to? Kontaktujte nás. My to uděláme za vás! K dispozici je vám kontaktní formulář nebo náš e-mail grf@grfczech.cz.
Zdroj foto: Pixabay.com
Autor: Pavla Košík Jelínková